Основни изисквания при работа с електронна дебитна карта

Начало | Дебитни карти | Основни изисквания при работа с електронна дебитна карта
0700 1 58 85
02/93 00 181 - телефон за денонощна връзка с картодържателите на банката
02/93 00 181
телефон за денонощна връзка с картодържателите на банката
Валутни курсове
22.11.2024
Купува Продава Фиксинг
на БНБ
EUR 1,94620 1,96000 1,95583
USD 1,82989 1,90689 1,85809
CHF 2,06736 2,14736 2,10440
GBP 2,30838 2,38838 2,34870
Всички валутни курсове
  • Електронните дебитни карти на Общинска банка АД (банката) се издават по открита разплащателна сметка в левове.
  • Заедно с картата банката предоставя на картодържателя и персонален идентификационен номер (ПИН). ПИН е четирицифрено число и може да бъде използван само с картата, за която е определен.
  • С картата се осъществява многократен достъп до вложени в банката парични средства. Картата се използва само от картодържателя, на когото е издадена и не се преотстъпва.
  • Картодържателят трябва да бъде много внимателен при използването на картата си.
  • Когато картодържателят тегли пари в брой в чужбина, той трябва да ползва по възможност банкомати, инсталирани на фасадите на банковите офиси или вътре в тях. В тези случаи, ако картата бъде задържана от банкомата поради трикратно въведен грешен ПИН, неправилни действия или техническа повреда на банкомата, той може да я получи в банковия офис срещу представен документ за самоличност.
  • При получаване на картата и ПИН картодържателят трябва задължително да се подпише на лентата за подпис, разположена на обратната страна на картата. Подписът удостоверява самоличността на картодържателя при извършване на операции чрез ПОС, инсталиран в банков офис или при търговец. Липсата на подпис може да доведе до отказ от извършване на плащане .
  • Използването на картата е допустимо само след въвеждане на ПИН от клавиатурата на банкомат или ПОС. Картодържателят трябва да пази в тайна своя ПИН, да не го съобщава на никого и да не го записва върху картата си или на други достъпни места. Предоставеният ПИН може да бъде сменен с произволна комбинация от четири цифри от всеки банкомат, инсталиран в страната. От съображения за сигурност е добре всеки картодържател да смени своя ПИН веднага след като картата бъде активирана.
  • В случай, че картодържателят забрави своя ПИН, той може да поиска от банката да му бъде издадена нова карта с нов ПИН.
  • При получаване на картата, банката предоставя на картодържателя и информационно картонче, върху което са отбелязани телефонните номера за връзка с банката и с Националния оператор "БОРИКА".
  • В случай на загубване, открадване, повреда, унищожаване, подправяне и др. на картата картодържателят трябва незабавно да уведоми за това най-близкия клон или офис на банката или да се обади на следните телефони:

93 00 181 - 24 часа в денонощието, със съответните кодове за набиране на гр. София от страната и чужбина ;

070015885 - 24 часа в денонощието, на цената на един градски разговор за абонати на Виваком за цялата страна;

на определения за това телефон в "Борика" - 24 часа в денонощието, като съобщи номера на картата, която желае да бъде блокирана.

  • При уведомяване на банката по телефон за случай на загубване, открадване, повреда, унищожаване, или подправяне на картата, картодържателят трябва да съобщи ключовата дума за идентификация от разстояние, вписана от него в искането за издаване на карта.
  • Картодържателят е длъжен своевременно да съобщава на банката за всички промени, отнасящи се до първоначално дадената информация в документите, свързани с откриването на разплащателната сметка и издаването на картата.
  • При промяна на имена на картодържателя, отпечатани върху лицевата страна на картата, той следва да подаде искане за издаване на нова карта.
  • Лимитите за работа с картата в страната и чужбина са следните:
  • При извършване на плащане с банкова карта в чужбина във валута, различна от валутата на сметката, сумата на транзакциите се превалутира в евро по обменен курс на международната картова организация Mastercard, прилаган за деня на плащането.

В Общинска банка АД, сумата на плащането в евро се превалутира във валутата на сметката по обявените валутни курсове на БНБ, към датата на осчетоводяване на съответната картова операция.

Това е реалната сума, с която се задължава Вашата сметка за конкретната транзакция.

Обменните курсовете на Mastercard за превалутиране на картови операции за конкретен ден могат да се изчислят чрез електронен калкулатор на интернет страница:

https://www.mastercard.us/en-us/personal/get-support/convert-currency.html

Забележка: В поле „Bank Fee“ се попълва 0.00 (нула), тъй като Общинска банка АД прилага обявените от БНБ валутни курсове.

Настоящата информация се предоставя в изпълнение изискванията на Регламент (ЕС) 2019/518 на Европейския парламент и на Съвета от 19 март 2019 г. и изменение на Регламент (ЕО) № 924/2009 по отношение на някои такси за трансгранични плащания в Европейския съюз и такси за конвертиране на валута.

  • С картата могат да се извършват плащания до размера на наличността по разплащателната сметка (включително предоставен за ползване овъдрафт), намалена с минималната сума за откриване на разплащателна сметка. 
  • Картодържателите имат възможност да ползват овърдрафт кредит по разплащателната си сметка, обезпечен със залог върху бъдещи вземания по сметката, или със залог върху вземане по влог, открит в Общинска банка АД. Банката предоставя овърдрафт, обезпечен със залог върху бъдещи вземания, само на служители, работещи в организации, които по силата на договор превеждат трудовите възнаграждения на своите работници и служители по картови сметки, открити в банката. Картодържателят може да извършва плащания чрез картата за сметка на внесените от него средства по разплащателната сметка и да ползва предоставения овърдрафт при необходимост. Банката олихвява само фактически ползваната сума от предоставения овърдрафт.
  • Към разплащателната сметка могат да бъдат издадени и допълнителни дебитни карти на определени от картодържателя лица.
  • Банката предоставя право на фирми и организации (юридически лица) и еднолични търговци да ползват фирмени дебитни карти.
  • При желание от страна на картодържателя, банката предоставя извлечение за движението по разплащателната сметка. Картодържателят има право да оспори извършени плащания и начислени такси и комисиони, отразени в извлеченията, като заяви своите писмени възражения пред банката в срок до 30 дни от последната дата на месеца, в който са отразени операциите, обект на възражението. В случай, че данните в месечните извлечения не бъдат оспорени в този срок, се счита, че те са одобрени от картодържателя.
  • За допълнителна информация се обръщайте към поделенията на "Общинска банка"АД