Актуално

Начало | Новини | Актуално
0700 1 58 85
02/93 00 181 - телефон за денонощна връзка с картодържателите на банката
02/93 00 181
телефон за денонощна връзка с картодържателите на банката
Валутни курсове
21.11.2025
Купува Продава Фиксинг
на БНБ
EUR 1,94620 1,96000 1,95583
USD 1,65677 1,73377 1,69865
CHF 2,06749 2,14749 2,10440
GBP 2,17894 2,25894 2,21875
Всички валутни курсове

02.06.2025Интервю с Петър Колев, ИТ директор в Общинска банка, за старта на новото мобилно приложение и визията за бъдещето на дигиталното банкиране

MB-mobile: Банката, която винаги е с теб

На снимката: Петър Колев, Директор на Дирекция „Информационни технологии“ в Общинска банка АД

Общинска банка наскоро пусна MB-mobile. Разкажете ни малко повече.
MB-mobile е нашето ново мобилно приложение, което разработихме с ясната цел да предоставим на своите клиенти съвременен, удобен и бърз начин за банкиране. Истината е, че през последните години бяхме длъжник на клиентите си, тъй като ни липсваше мобилно приложение. Днес мога спокойно да кажа, че банката разполага с една от най-добрите системи за мобилно банкиране на пазара, която продължаваме да развиваме и обогатяваме ежедневно. С MB-mobile всички ключови функционалности са в един интуитивен канал. Приложението е достъпно както за потребителите на Android и iOS, така и на HarmonyOS2 за телефоните HUAWAI.

С какво се отличава MB-mobile пред останалите банкови мобилни приложения?
Гордеем се с чистия и логичен интерфейс, който създадохме специално за българския потребител. MB-mobile също така позволява бързо влизане и потвърждение на операции чрез пръстов отпечатък, а всички знаем, че бързината е едно от най-желаните предимства в днешно време. MB-mobile се отличава още с лесна навигация. Ние отделяме особено внимание на удобството на клиента. Ето защо и непрекъснато се надграждаме. Зад интуитивния дизайн, богатия набор от възможности и изключителното удобство на приложението стоят много различни технологии и усилията на едни от водещите разработчици и доставчици на ИТ услуги на българския пазар. Гордеем се, че системата MB-mobile е разработена от българска компания, както и комплексът от системи и решения, които обезпечават нейната функционалност, е доставен и се поддържа отново от утвърдени фирми и доставчици в България.

Какви усилия положихте, за да осигурите лесен и интуитивен потребителски интерфейс?
За създаването на интуитивния потребителски интерфейс се обърнахме към доказани компании в ИТ бранша.  В него вложихме и нашата визия за удобство и достъпност на решение за мобилно банкиране, което е практически постоянно в ръцете на нашия клиент. За да сме сигурни, че сме на прав път,  организирахме и тестове с потребители от различни възрастови групи. Така днес спокойно мога да кажа, че интерфейсът на MB-mobile следва логиката на реалния потребител от различни целеви групи и е еднакво удобен и интуитивен както за младите хора между 18 и 30 г. така и за по-възрастните ни клиенти. За нас беше ключов приоритет да разработим интерфейса и функционалността по начин, по който да отговарят на потребностите както на частните клиенти, така и на корпоративните и институционалните.   

За хора, които не са много уверени с технологиите — колко лесно е да се използва MB-mobile?
Приложението е изключително достъпно – буквално води потребителя през всяка стъпка. Освен това служителите в контакт центъра и клоновете на банката са напълно обучени да съдействат на клиентите в случай на необходимост. Независимо по какъв въпрос, на всеки клиент отделяме достатъчното за него време и внимание. Това също е една от отличителните ни черти. 

Какви мерки за сигурност сте включили, за да защитите данните и средствата на потребителите?
С все по-голямото навлизане и предлагане на продукти и услуги от реалния свят във виртуални се увеличават и рисковете, на които ние и нашите клиенте сме изложени. За това и сигурността на системите, които обслужват клиентите ни, е винаги приоритет №1.  В MB-mobile са внедрени съвременни технологии за защита, които гарантират неговото безопасно и сигурно използване. Прилагането на тези мерки не е еднократен акт, а ежедневна задача на екипите на банката, които отговарят за информационните технологии и за кибер сигурността.

Кое беше най-голямото предизвикателство пред екипа ви при създаването на MB-mobile и как го преодоляхте?
При проект от такъв мащаб винаги има не едно и две предизвикателства, но когато работиш в сплотен екип с добра комуникация и висока експертиза, всичко се случва с лекота.

Планирали ли сте вече нови функционалности в приложението и какви са те?
Да, развитието на MB-mobile е постоянен процес. Буквално до дни предстои да пуснем функционалности като PFM (личен финансов мениджър), което ще помага на потребителите да следят и анализират разходите си, както и P2P преводи по мобилен номер – без нужда от IBAN. Работим и по други функционалности, за  които знаем, че са от интерес за клиентите, но ще ми позволите да ги запазя в тайна. Нека оставим и известна доза изненада.    

Как си представяте мобилното банкиране след 10 години?
Технологиите се развиват изключително бързо и това вече е повече от ясно за всички. Само след няколко години ще боравим с технологии, които днес гледаме във фантастичните филми. Мобилното банкиране вероятно ще ни изглежда архаично – както днес ни звучи „телефон с шайба“. Устройствата може дори да не са физически – ще взаимодействаме с банкови системи чрез глас, жестове или дори директна невронна връзка. Но отвъд футуристичната фасада, основният въпрос ще остане същият: щастлив ли е клиентът и отговаряме ли на очакванията му. 

Какво бихте казали на клиентите, които все още се колебаят дали да използват MB-mobile?
Бих им казал изобщо да не се колебаят. С MB-mobile ще спестят време и усилия. А  както и вече споменах, за потребителите, които не се чувстват технологично уверени, нашият екип е в готовност да им съдейства и да отдели колкото време им е необходимо. Само трябва да направят първата стъпка - останалото е лесно.